ارسال پاسخ

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2194

pvc-asso.ir

تجربه عملی با لوله های  pvc با نگاهی به 70 سال قبل

انعکاس بهترین تجربیات مثبت و عملکرد طولانی مدت لوله های  PVC در سراسر جهان ، واقعیتی است که آن را یکی از پر مصرف ترین لوله های پلاستیکی معرفی می کند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:  بازخورد اولیه از سال های دور مربوط به تولید اولیه لوله  pvc در سال 1935-1936 بعد از نصب و چند سال تجربه استفاده از این لوله ها در سال 1938 به صورت زیر گزارش شده است:

 

  • تجربه با 3.9 تن از لوله ها در کارخانه آمونیاک مرزبوزگ نشان داد که این لوله ها در تماس با اسیدهای مختلف، قلیاها و گازها ( به ویژه اسید سولفوریک و اسید کلرید) با موفقیت مورد استفاده قرار گرفتند.

 

  • تجربه با 969 متر از لوله های upvc در کارخانه فیلم ولفن

 

این لوله ها در آزمایشگاه معدنی wiss استفاده شد و مواد شیمیایی در تماس با لوله شامل اسید کلراید در هر غلظتی، هیدروکسید سدیم تا 20 درصد، SiCl4، محلول کلرید سدیم، آب دریا، آب مقطر، فرمالین، بخارات اسید کلرید و الکل بود. هیچ نقطه نظر منفی در رابطه با مقاومت به مواد شیمیایی در این لوله ها دریافت نشد.

 

  • بیانیه موسسه تخمیر و تولید نشاسته برلین سال 1940:

تماس با نوشیدنی های الکی بیش از 3 هفته هیچ گونه اثری بر طعم و بوی نوشیدنی ها نداشت و تغییرات قابل مشاهده ای دیده نشد. بنابراین این لوله ها می توانند بدون هیچ محدودیتی در تجهیزات خط تولید این نوشیدنی ها استفاده شوند.

 

نتایج به دست آمده از لوله های upvc  در سال های اولیه تولید

در مناطق مختلف آلمان لوله های  PVC در سال های(1935-1941) نصب شدند که عمدتا برای کاربردهای آب آشامیدنی و سیستم های فاضلاب استفاده می شد.  این لوله ها در 400 آپارتمان در بترفلد نصب شدند. مثال دیگر از سیستم آب آشامیدنی در ولفن است که در فشار کاری 3.5 تا 6 بار عمل می کند و هنوز هم در حال استفاده است. تمام این خطوط لوله عملکرد خوبی را نشان داده اند. بسیاری از آنها در جنگ جهانی دوم نابود شدند اما برخی هنوز در حال استفاده هستند.

 

در سال 1961 دو لوله با سایز مختلف که در خانه ای در هامبورگ  در سال 1937 نصب شده بود بعد از 23 سال استفاده بیرون آورده شد و مورد آزمون قرار گرفت.

 

همچنین پس از احیای آلمان شرقی و غربی در سال 1989 و دخالت Omniplast با تولید لوله در بترفلد، 23 نمونه لوله پس از بیش از 50 سال استفاده از تاسیسات مختلف بیرون کشیده شد.این نمونه لوله ها مورد آزمون قرار گرفت و خواص آنها در مقایسه با یک لوله تولید شده در سال های اخیر مورد مقایسه قرار گرفت.خواص فیزیکی لوله های  PVC تولید شده مشابه با تولیدات فعلی بود. برخی از خواص در جدول آورده شده است.

 

A:  لوله های MIPOLAM ، نصب در هامبورگ و تولید شده در تریسدورف سال 1937

B : مقدار معمول لوله Igelit نصب و تولید در بترفلد از سال 1935-1940

D مقادیر معمول از لوله Omniplast تولید سال 1993

 

نمونه لوله های بیترفلد تولید شده در سال  1935-1940

تمام نتایج حتی از اولین تولیدات لوله  UPVC با عمر مفید 50 سال دوام قابل توجهی از این لوله های پلاستیکی را نشان می دهد. امروزه توسعه پلیمرهای  PVC، دستورالعمل های ترکیب و ماشین آلات فرایند برای تولید لوله عملکرد طولانی مدت و بهتری از لوله های  PVC در مقایسه با لوله های  PVC تولید گذشته نشان می دهد. انعکاس بهترین تجربیات مثبت و عملکرد طولانی مدت واقعیتی است که در سراسر جهان لوله های  PVC را یکی از پر مصرف ترین لوله های پلاستیکی معرفی می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط